PROBLEMER I HÅND OG HÅNDLED

Hvordan er hånd og håndled opbygget og hvad er deres funktion?

Håndleddet består af 8 håndrodsknogler der danner forbindelsesleddet mellem de 2 underamsknogler og de 19 fingerknogler. De højre antal knogler giver muligheden for små og præcise bevægelser såsom at spille klaver, operere eller blot det at samle en blyant op.

Smerter i håndleddet og hænderne kan opstå grundet fejlstillinger i håndens og håndleddets led, men smerterne kan ligeledes opstå grundet et uopdaget albueproblem. Fejlstillinger i disse led kan give overbelastning af muskulaturen i underamen og hænderne og medføre smerter.

I Wolff Clinic behandler vi hyppigt problemer i håndledet såsom:

• Carpal Tunnel Syndrom

• seneskedehindebetændelse

• overbelastning

• fejlstilling af led

• ømhed og smerter fra gigtlidelser

• arbejdsskader

Den behandling Wolff Clinic tilbyder modsmerter i hånd og håndled inkorporerer flere forskellige metoder (neuromuskular funktions testing), som alle er blide, skånsomme og ufarlige. I de fleste tilfælde vil der blive foretaget en mindre justering af de involverede led, som består af et blidt og specifikt tryk på leddet eller rygsøjlen, for at give kroppen mulighed for at oprette normal nerve- og ledfunktion. Dette er smertefrit. Den videre behandling er individuel, og kan for eksempel bestå af specifikke øvelser samt rådgivning om genoptræning og livsstilsændringer.