HOVED

Hovedpine

Livet er stressende nok i sig selv – der er ikke også behov for en bragende hovedpine. 93% af alle mænd og 99% af alle kvinder oplever på et tidspunkt i deres liv. Det kan gøre selv de simpleste opgaver uoverkommelige og påvirke ens personlige og professionelle forhold.

Livet er stressende nok i sig selv - der er ikke også behov for en bragende hovedpine. Hovedpiner kan gøre selv de simpleste opgaver uoverkommelige. De fleste af os har oplevet at have hovedpine fra tid til anden, og vi ved alle hvor ubehageligt det kan være. Det gør det svært at nyde dagligdagen, og ydermere kan hovedpine påvirke dine personlige og professionelle forhold.

Nogle få hovedpinetyper skyldes alvorlige tilstande, som kræver lægehjælp. Dog er den langt hyppigste form for hovedpine, hovedpine af spændingstypen. Dette skyldes muskeloverbelastninger i kæbe, nakke, hals og ryg og kan opstå på baggrund af fejlstillinger i skulder-, kraveben- og nakkeled. Ligeledes kan fejlstilling i disse led give nakkesmerter, svimmelhed og smerter i hænder og arme.

Nogle af de mest hyppige former for hovedpine inkluderer:

• Spædingshovedpine fra muskelkramper i skulder- og nakkeområdet

• Cervicogen hovedpine, dvs hovedpine grundet ledproblemer i nakken

• Problemer med skuldre og kraveben

• Migræne

Behandling

Den behandling Wolff Clinic tilbyder mod hovedpine inkorporerer flere forskellige metoder (neuromuskular funktions testing), som alle er blide, skånsomme og ufarlige. I de fleste tilfælde vil der blive foretaget en mindre justering af de involverede led, som består af et blidt og specifikt tryk på leddet eller rygsøjlen, for at give kroppen mulighed for at oprette normal nerve- og ledfunktion. Dette er smertefrit. Den videre behandling er individuel, og kan for eksempel bestå af specifikke øvelser samt rådgivning om genoptræning og livsstilsændringer.